Artservis
Umetnik na službenem potovanju
Point Ephémère
 
Plesna umetnica Etcha Dvornik piše o enomesečni rezidenci v Parizu.
 
 

Center za umetniško dinamiko Point Ephémère ob Kanalu Valmy v 20. okrožju Pariza je del mladega umetniškega omrežja, ki podpira sodobno umetniško ustvarjanje: glasbeno, likovno oz. vizualno, multimedijsko in plesno.

Dvonadstropna zgradba ima v pritličju restavracijo, razstavno galerijo in koncertno dvorano, v prvem nadstropju pa administrativne prostore, štiri likovne in multimedijske rezidence ter dvorano za plesne rezidence.

Za ta prostor sem zvedela preko znancev. Ko sem se po telefonu pozanimala za plesno rezidenco, so mi svetovali, naj si najprej ogledam prostor in presodim, če ustreza mojemu delu.

Prostor (dvorana) je atipičen, z velikimi okni, s starim zidom, betonskim stropom... Mešanica grobega materiala in stekla mi je bila dovolj všeč,da sem oddala prošnjo za projekt ALPE!ALPE! ali Krik prašiča v zimski noči, II.del koreografskega ciklusa, katerega prvi del je bil že predstavljen v Gâre au Théâtre, Vitry-sur–Seine v Franciji leta 2006.

Obrazec za razpis so mi poslali po internetu. Prošnja z življenjepisom, opisom projekta, nekaj fotografijami in videom je šla skozi dve selekciji, najprej v administraciji Point Ephemera, nato pa skozi strokovno komisijo zunanjih sodelavcev.

Razpis je objavljen dvakrat na leto. Komisija, ki izbira projekte, se zamenja vsakih 6 mesecev, tako da so upoštevane različne estetike in pristopi.

V kriterijih  brez starostnih in narodnostnih omejitev je prednost dana koreografom  s svojstvenim  svetom, ki raziskujejo meje med plesom in drugimi zvrstmi: gledališče, video, fotografija, vizualne umetnosti in so s projektom vključeni še v druga omrežja in partnerstva.

Enomesečna rezidenca vključuje prostor za delo, pomoč tehničnega sodelavca in logistiko. Rezident prispeva okoli 150 evrov za stroške.

Večina rezidentov - predvsem tisti, ki ne živijo v Parizu - ima različno podporo, večinoma s strani dežel, iz katerih prihajajo (ambasade, potovalni uradi, galerije, druga omrežja, kulturne skupnosti).

Zaradi odobrene rezidence sem dobila partnerstvo in pomoč drugih institucij: Narodnega Centra za Ples v Parizu (Pantin) in Micadanses. Čeprav sem rezidenco nastopila konec maja 2007, sem začela s pripravami že nekaj mesecev pred tem.

Ob zaključku rezidence je delo možno predstaviti, “odpreti vrata” publiki, vendar “učinkovitost” in “rezultat” nista bistvena pogoja.

Izbor rezidentev je mednaroden: Kanada, Indija, Japonska, Francija, Anglija. Ob  “ kozarčku” je “uradni” jezik angleški, vendar se kljub želji po “medsebojnem povezovanju, spoznavanju, izmenjavi, odpiranju”, kaže splošno vzdušje bolj v zapiranju rezidentov za vrati rezidenc. Dihotomija med diskurzom in realnostjo lahko  začudi, vendar je razumljiva glede na to, da je čas omejen in da je v hiši hkrati veliko drugih aktivnosti: konference, razgovori, debate, razstave, projekcije, kjer se križajo številni ljudje različnih slojev, starosti in narodnosti: od turistov, ki jim je prijetno posedati ob Kanalu ali kositi v restavraciji, do mladih podjetnikov, univerzitetnih profesorjev, založnikov publikacij iz področij alternativne kulture, sodobne literature in grafične umetnosti, do večerne publike, ki je tatuirana, scarifirana, gotska, rock, folk, anti-folk, pop, hip-hop, house, noise, DJ, electro, r’n’b in še in še!

Mislila sem, da bom lahko delala mesec dni po ves dan od (10h do 18h), kar je bilo načelno omogočeno, vendar sem imela zaradi množice dejavnosti pogosto na razpolago le polovico dneva, tako, da je moja predstava ostala “delo v procesu” in je bila kot taka tudi predstavljena publiki konec junija.

Seveda mi je mesec dni dela omogočil, da sem napredovala v koreografskem zapisu in v razumevanju ter analizi lastnega procesa. Želela pa bi več srečanj, drugačen način izmenjav, kontaktov s publiko in z rezidenti (pogovori, konference) .

Glede na sprejem in na dejstvo, da obljubljeni program (izmenjava z ostalimi rezidenti) ni bil izpolnjen, bi rezidenco ocenila kot povprečno. Sem pa dobila nove kontakte ter ponudbi za novo rezidenco in predstavo v nekem gledališču, kar je pozitivno.

Etcha Dvornik, 2008 - 2011
 

Naslov rezidence:
Point Ephémère
200 quai de Valmy
75010 Pariz
Francija
T: 01 40 34 02 48
info@pointephemere.org
http://www.pointephemere.org

Fotografije:
Etcha Dvornik, osebni arhiv
Point Ephémère

O avtorici:
Etcha Dvornik je slovenska plesalka in koreografinja. Živi v Parizu.
http://etcha.free.fr/

Rezidenčni profil avtorja / avtorice:
 
 
Prijavi se na okrožnico Artservisa:
 
 
Zadnja objava, tema:
International Conference "Theatre Between Tradition and Contemporaneity" Theatre - ...
 
RSS  Twitter 
 
Artservis | SCCA-Ljubljana, Metelkova 6, 1000 Ljubljana | Pogoji uporabe