Vstop / SCCA-Ljubljana / Evrokultura info@artservis.org
   
O ARTSERVISU OKROŽNICA OBVESTILA POVEZAVE FORUM PRIROČNIK BAZA MOBILNOST RSS ENGLISH
Napredno iskanje


Nasveti za: samozaposlene, zavode, društva ...
Primeri: pogodb, računov...


Zadnja objava, tema "Conference "Theatre Between Tradition and ...":
International Conference "Theatre Between Tradition and Contemporaneity" ...

Arhiv anket

na vaši strani!

na Artservisu.

Opozorilo

Obvestilo

Brez anestezije! (6/12/09)
Kritična umetnost in odgovorna kultura

Ponedeljek, 7. 12. 2009, ob 12. uri
Goethe Institut, Beograd

Okrogla miza Kritična umetnost in odgovorna kultura: Brez anestezije! poteka na temo umetnosti kot kritične prakse. Po izboru Artservisa se je je udeležila umetnica iz Slovenije Milena Kosec.

Okrogla miza je del projekta Let’s Talk Critic Art (2009-2010), ki kritične aspekte sodobne umetnosti v državah nekdanje Jugoslavije preizprašuje (okrogle mize, javni intervjuji), dokumentira in arhivira (spletna dokumentacija, publikacija). Projekt vodi kulturni portal SEEcult.org (Srbija) s partnerji SCCA-Ljubljana / Artservis (Slovenija), Kulturpunkt (Hrvaška) in Forum Skopje (Makedonija).

Okrogla miza preizprašuje pozicije, prakse in modele kritične umetnosti na štirih primerih iz Slovenije, Hrvaške, Srbije in Makedonije.

Ali so to:
- impulzi in moč kritične umetnosti in odgovorne kulture?
- reprezentacija ali intervencija?
- status quo ali korak naprej?
- konfrontacija ali manipulacija?
- državna kulturna politika ali parcialna, pa vendar fokusirana individualna praksa?

Udeleženci: Vladan Jeremić (Beograd), Nataša Bodrožić (Zagreb), Milena Kosec (Ljubljana), Igor Toševski (Skoplje).
Moderatorka: Maja Ćirić (Beograd).

Predpostavimo, da odgovorna kultura ne nastaja iz soočenja umetnosti in politike, ampak iz njunega medsebojnega in aktivnega razmerja. Jacques Rancière pravi, da kulturnokritičen politični subjekt ni niti politični lobi niti posameznik, ki bi iskal ustrezne reprezentacije za svoje interese in ideje. Politični subjekt je prazen operater, ki ustvarja situacije za politične razprave tako, da neprestano izziva vzpostavljene okvire za identifikacijo in topologijo. Da bi se pokazalo na nove oblike kritične subjektivnosti, je nujno preizprašati odnos med institucijami in kulturnimi operaterji, in izpostaviti potencial umetnosti za ustvarjanje radikalnega kritičnega védenja.

Ali kritična umetniška praksa sama sebe organizira, vrednosti in perpetuira ali so to le proizvodi kulturne politike?

Ali kritična umetniška praksa podpira status quo družbenega napredka ali je edinstveni mehanizem za kreiranje družbene odgovornosti, katere potencial bi bilo potrebno še bolj vzpodbuditi?

Kakšno je razmerje kritične umetniške praksa do socialistične dediščine?

Kakšna je pozicija kritične umetnosti v kapitalističnih pogojih? Ali kritična umetnost deluje v kontekstu začetnih proizvodnih obdobij, v katerih ima suženjsko vlogo, njen kritični potencial pa je anesteziran? Ali deluje v kasnejših obdobjih monopoliziranega kapitalizma, ko se kritika ukvarja s problemi kolonizirane subjektivnosti ? Kako se uporablja in kako deluje kritična umetnost kot orodje kritične teorije?

Kako reflektirati kritično prakso kot estetski sistem umetnosti (Rancière)?

Kateri so umetniški in kuratorski modeli, preko katerih se kritična umetnost realizira?

Koga kritična umetnost nagovarja in kakšne strategije vidnosti uporablja?

Kakšne so strategije in taktike kritične umetnosti izogibanja vzvodom oblasti? Ali je kritična umetnost uspešna intervencija v družbenem napredku ali konformistični vzvod za proizvodnjo hermetičnega znanja in intelektualnih debat?

Kakšno je razmerje med subkulturo in kritično umetnostjo? Kako se interpretira kritična umetnost v množičnih medijih?

MILENA KOSEC
Po izobrazbi diplomirana inženirka matematike. Od leta 1988 deluje tudi na področju umetnosti. Prirejala je likovne razstave v domači hiši in vrtu: v ne-strokovni, ne-profitni, ne-institucionalni galeriji Vili Katarina. Njeno zelo znano delo je projekt Državica Ptičjestrašilna, ki je bil predstavljen tudi v MGLC. Vse od začetka ustvarjanja kot osnovni material za izražanje uporablja svoje odvečne predmete in se postopoma odreka materialni (re)produkciji. Kot profesionalna umetnica (od leta 2000) je bila uvrščena v vse pomembne pregledne razstave sodobne slovenske umetnosti. Sodelovala je tudi na evropskem bienalu sodobne umetnosti MANIFESTA 7 (2008) in na U3 – 3. trienale sodobne slovenske umetnosti v Moderni galeriji Ljubljana (2003). Sama se naziva kot sodobna karierna umetnica in zagovarja to, da morajo tudi umetniki biti plačani za svoje delo, na način, da lahko preživijo, saj s svojim ustvarjanjem bistveno prispevajo k razvijajoči kulturi in je proti izkoriščanju umetnikov s strani galerij.

Domača stran Milene Kosec

Več o okrogli mizi in ostalih udeležencih in okrogli mizi (v srbskem jeziku, .pdf)

Projekt Let’s Talk Critic Art podpira Evropska kulturna fundacija.

Več o projektu Let’s Talk Critic Art

--------------------------------

Sorodne novice:

Okrogla miza Samoorganiziranje umetnikov za izboljšanje njihovega položaja in javni intervju (26/9/09)

Poročilo iz okrogle mize Samoorganiziranje umetnikov za izboljšanje njihovega položaja (14/10/09)

Refleksije iz Artservisove okrogle mize - Audio, video in intervjuji na spletu! (6/12/09)


NOVO V BAZI (zadnjih 10 novosti)
zadnja sprememba
13/12/13

Evropska komisija / European Comission / Ustvarjalna Evropa / Objavljeni prvi razpisi v okviru programa EU Rok prijave: 05/03/14, 12/03/14, 19/03/14 več
 
Centre de Cultura Contemporània de Barcelona / European Prize for Urban Public Space 2014 / CALL FOR ENTRIES Rok prijave: 23/01/14 at 12 p.m - registration date več
 
CCA ŁAŹNIA 2  / Residence Programme 2014 / OPEN-CALL FOR 2 ARTISTS Rok prijave: 26/01/14 več
 
EDITH-RUSS-HAUS FOR MEDIA ART / Media Art Grants 2014 / Call for submissions of international artists up to the age of 35 Rok prijave: 16/02/14 več
 
Media Art Centre / International Video Art Festival Now&After / Call for entries Rok prijave: 15/01/14 več
 
The Museum of Contemporary Art Chicago (MCA) / Marjorie Susman Curatorial Fellowship / for an exceptional graduate-level candidate Rok prijave: 31/01/14 več
 
Emzin zavod za kreativno produkcijo / Fotografija leta 2014 / vabilo k prijavam na natečaj Rok prijave: 14/01/14 več
 
Deutsches Filminstitut / goEast – Festival of Central and Eastern European Film / FEATURE AND DOCUMENTARY FILM COMPETION, EXPERIMENTAL FILM AND VIDEO ART COMPETITION Rok prijave: 31/12/13 - feature and documentary, 31/01/14 - experimental and video več
 
Muzej moderne i suvremene umjetnosti MMSU / SPAJALICA # 2´ / JAVNI POZIV Rok prijave: 09/12/13 več
 
Liburnija-film / 44. KRAF - short film festival / Open call for feature, documentary, experimental, animation or a music video Rok prijave: 27/11/13 več
 
Zadnjih 100 novosti